| | | |  
Nieuws mei 2005
2005
  • jan-mrt
  • apr-jun
  • jul-sep
  • okt-dec
Nieuws archief

Nieuws archief
Bijzondere gebeurtenissen

Van de bestuurstafel




Wedstrijdverslagen



WWW ARENDSKERKE.NL




Capello voorziet de evC van bedrijfskleding

Ter gelegenheid van het 75 jarig jubileum hebben Johan en Wim Capello de evenementencommissie voorzien van "bedrijfskleding". Tijdens een bijeenkomst van de evenementcommissie werden de T-shirts en (regen)jacks door de gebroeders overhandigd aan de voorzitter van onze vereniging, Jan Loopik, en de voorzitter van de evenementencommissie, Rinus Nagelkerke. Tijdens het jubileum (en toekomstige andere evenementen) zullen de mensen van de organisatie er goed gekleed bij lopen. Ze zullen dus heel herkenbaar zijn.

Startpagina
Naar boven
Vorige
Volgende Mail de redactie

Verslag Koninginnedag 2005

Ik heb lang nagedacht of ik het volgende verhaal wel zou moeten schrijven, want ik schrijf tenslotte een verhaaltje voor de website van de voetbalvereniging. En wat heeft een voetbalvereniging nu met Koninginnedag te maken?

Nu, dat is best veel...en hoe meer je er over nadenkt, hoe meer relaties je vindt tussen Koninginnedag en VVA. Wat echter ook een rol speelt is dat het oranje comité geen website heeft en dat de VVA website ook gewoon ´arendskerke´ als naam claimt... alsof er niets anders op ´s Heer Arendskerke is. En ik moet mijn verhaal toch ergens laten.

Voor mij begon Koninginnedag een paar weken geleden toen Peter Kreule met het idee kwam om mee te doen met de optocht en daarvoor hun crossauto´s te gebruiken. Want het thema van de optocht was `hank is allus´ (of iets in die richting). Na een middag en een avond nagedacht te hebben (we hadden wel wat geestverruimde ondersteuning nodig), was het idee daar. We bouwen een auto ambulance om tot training parcours voor de kinderen en laten die rondjes rijden op loop- en andere speelgoed auto´s. Zo gezegd, zo gedaan. En zo stonden we bij mij voren een en ander te bouwen. Peter en Mathieu Kreule, Kees Verschelling en ik.

De taakverdeling was ook duidelijk:
Peter zette alles goed in elkaar, Kees zorgde voor de spierkracht en dat we dingen 2 of 3 keer opnieuw moesten doen, Mathieu keek van een afstand of alles recht stond en ik zorgde voor de catering.

De vrijdagavond voor Koninginnedag was er "bouwers borrel" in ´t Klokuus (alleen voor de deelnemers aan de optocht, dus wij zaten wel goed). Dus daar zaten we om 20:00 te wachten op verdere instructie. Maar veel gebeurde er niet, er waren gelukkig consumptie bonnen uitgedeeld, dus dat wachten was ook weer niet zo erg. Toen we rond een uur of 1 en na de nodige herverdeling van bonnen, inbreng van eigen middelen en gratis verstrekking van het comité en ´t klokuus, nog geen instructie hadden gekregen en daar toch maar even om vroegen was het snel duidelijk: `allemaal achter elkaar rijden en elkaar volgen´. Er waren trouwens veel VVA leden op de bouwers borrel. Zijn voetballers van die fanatieke bouwers? Of was het vanwege de consumptiebonnen?

Koninginnedag zelf begon voor mijn familie niet zo vroeg. De kinderspelen die om half 10 beginnen zijn voor ons vroeg genoeg. Blijkbaar zijn er anderen die al om 8 uur fanatiek aan het klokluiden gaan, ander lawaai maken en ballonnen oplaten. Allemaal heel leuk... maar kan dat niet later? Enfin, ik moet niet klagen, want het oranje comité heeft hiervoor een oplossing: "als u suggesties heeft laat het ons dan weten. Of wordt bestuurslid".

Na de traditionele kinderspelen, die elkaar jaar weer met veel vrijwilligers, waaronder ook de net Koninklijke onderscheiden Jannie Verwei, worden georganiseerd was het tijd om ons klaar te maken voor de optocht. Helaas hebben we daardoor de klompen en badslipper race over moeten slaan.

Om half 1 begon de voorbereiding voor de optocht. Vlaggetjes goed doen, kinderen in een rode overall hijsen, muziek proberen, zelf overalls aan en controleren of de catering werkt. Na nog een tijdje wachten (mogelijk had de burgemeester niet zoveel hank) was het dan zover en gingen we van start. Met een laaiend enthousiaste menigte aan de kant zijn we door grote delen van Eindewege en ´s Heer Arendskerke getrokken. Helaas viel 1 van onze crossauto´s bij het verlaten van Eindewege uit, mogelijk een gevalletje van heimwee. Na zo´n 2 uur rondtoeren waarbij gelukkig de catering goed werkte zat het erop. Autocrosszeeland (website in ontwikkeling http://www.autocrosszeeland.nl/ ) had zijn promo tour achter de rug. Nu inderdaad maar hopen dat duizenden dorpsgenoten afkomen op de crossen van Eindewege die eind Augustus en begin September gehouden worden.

Rond een uur of 4 was het heel gezellig op het voetbalveld. De kinderkleedjes markt werd zeer druk bezocht. Ik denk dat er goede zaken gedaan werden. 1 van de hoogtepunten van de dag was wel het Sumo worstelen op het voetbalveld, dit onder leiding van scheidsrechter/omroeper Leen. Menig deelnemer werd in een Sumo pak gehesen en kon zo zijn vaardigheden tonen aan het publiek (zie foto). Soms ging dat er iets te enthousiast aan toe, ook waren er zeker een aantal arbitrale dwalingen (want ik weet zeker dat ik van Kees Verschelling heb gewonnen). Echter door het goede weer en de goede sfeer was het reuze gezellig en was een verloren sumo wedstrijd gauw vergeten.

Een hoogtepunt voor de kleinsten is elk jaar toch wel het kinderbal. Leuk verkleed dansen met hier en door een clown en natuurlijk altijd met een ijsje na. Toen snel naar huis, kinderen op bed, zelf omkleden, haar goed doen, uurtje wachten tot je vrouw klaar is en toen naar het oranjebal. Ook daar was het gezellig druk en alles goed geregeld. Hier en daar werd een dansje gedaan. Bij de verloting hadden we weer geluk en zo konden we terug naar huis met een fles wijn, speelgoed, toegang tot ´t Klokuus en met een tegoed bon voor 2 kilo aardappelen.

Tot de volgende Koninginnedag,
Jaap Fossen.

Startpagina
Naar boven
Vorige
Volgende Mail de redactie

Topdrukte bij KNVB bekerfinales

Op zaterdag 7 mei zijn de KNVB bekerfinales van de jeugd A, B, C en D (standaard en reserve) gehouden op het sportpark van Arendskerke. Het jeugdbestuur had in het kader van het 75-jarig jubileum deze aanvraag gedaan en was zeer gelukkig dat deze door de KNVB gehonoreerd is.

Het was de eerste keer was dat Arendskerke bij deze finales als gastheer mocht optreden. Het jeugdbestuur had wel één en ander doorgesproken met een afgevaardigde van de KNVB, maar we wisten niet precies wat we konden verwachten (bezoekersaantallen etc) en hoe een dergelijke dag zou verlopen.

Een aantal dagen van te voren hebben een groot aantal mensen van onze vereniging hard gewerkt om alles op en top in orde te brengen voor deze dag. Het jeugdhome werd omgedoopt tot bestuurskamer. Een grote partytent werd naast het jeugdhome geplaatst waarin op de finale dag een extra verkooppunt zou worden ingericht. Ook op het terrein kreeg nog een extra opknapbeurt. Extra voorraad werd ingekocht om ervoor te zorgen dat niemand wat tekort zou komen.

En toen was het zover. Het had de nacht ervoor behoorlijk geregend en de weersvoorspelling was ook niet echt geweldig. Heel vroeg in de morgen werden de velden al in orde gemaakt. Door de regen stonden er wat plassen op het veld en die moesten uiteraard weg. Ook de medewerkers van de kantine en het jeugdhome waren er vroeg bij om alles klaar te zetten. Om iets voor negenen waren we er klaar voor en arriveerde de eerste elftallen en bezoekers op het sportpark. Gelukkig was het toen inmiddels gestopt met regenen.

Precies om 10:00 uur gingen de eerste finales van start. De finales, waaraan elftallen van RBC meededen, werden voorafgegaan door een minuut stilte. Dit ter nagedachtenis aan de avond te voren, door een ongeval, overleden RBC supporter. Het bezoekersaantal tijdens de finales van de D-pupillen viel in eerste instantie wat tegen. Over het algemeen komen hier de meeste mensen op af en wordt het juist in de middag at rustiger. Misschien dat het met de weersvoorspellingen te maken had.

Aan het einde van de ochtend werd het steeds drukker en drukker. Waarschijnlijk was er in het hele dorp geen parkeerplek meer te vinden. De koffie en de broodjes waren niet aan te slepen. Het weer werd steeds beter, er stond wel een stevig windje maar ook het zonnetje brak af en toe door. Pas bij de finales van de A-junioren werd het weer wat slechter. Vlak voor het einde voelde je de eerste druppels. Dus je mag zeker zeggen dat we geluk gehad hebben.

Na het uitreiken van de laatste bekers door onze "toernooi miss", onze jeugdsecretaris Nathalie Kodde, zat het er weer op. De KNVB bedankte onze vereniging voor de goede organisatie en haar gastvrijheid. Al met al kunnen we terugkijken op een sportief zeer geslaagde dag. Ik denk dat we zelden zoveel bezoekers op één dag hebben gehad. Klein smetje was het feit dat er wat kleding is verdwenen uit de kleedkamers. De daders zijn uiteraard spoorloos. Laten deze personen zich gaan schamen.

Het jeugdbestuur en het hoofdbestuur wil hierbij graag iedereen bedanken voor het enorme werk wat is verzet om deze dag mogelijk te maken.

Tot slot de uitslagen van de finales:

Wedstrijd Uitslag
RBC D1 - Meeuwen D1
9-0
RBC D2 - RCS D2
2-5
Terneuzen C1 - RBC C2
2-4
Zeelandia/Midd C2 - BSC C2
1-3
Kloetinge B1 - Internos B1
2-3
Internos B1 - Terneuzen B2
4-0
Goes A1 - HVV'24 A1
1-5
BSC A2 - RCS A2
6-2

Startpagina
Naar boven
Vorige
Volgende Mail de redactie

VVA F2 kampioen

Op dinsdagavond 3 mei is VVA F2 kampioen geworden in de voorjaarsreeks. Kloetinge F4 werd op eigen terrein verslagen met 3-5. Proficiat. Klik hier voor het verslag en te zien wie de kampioenen zijn.

Startpagina
Naar boven
Vorige
Volgende Mail de redactie